خدمات طلاب الجامعة العربية المفتوحة 00966597837185 كافة التخصصات

حل واجبات بدقه فائقة لطلاب الجامعة والدراسات العليا والمبتعثين إعداد المقالات و كتابة البحوث العلمية باحترافيه متناهية
 
الرئيسيةالرئيسية  اليوميةاليومية  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  الأعضاءالأعضاء  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  


شاطر | 
 

 حل واجب BE200 مهندس احمد 0597837185 ~ 00966597837185

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Whatsapp:00966597837185
Admin


المساهمات : 799
تاريخ التسجيل : 19/02/2012

مُساهمةموضوع: حل واجب BE200 مهندس احمد 0597837185 ~ 00966597837185    الإثنين مارس 12, 2018 6:22 pm

BE200 – Marketing Management
Tutor Marked Assessment
MG
Spring 2017





Question 1: (20 Marks)
a. What is the mistake Fujitsu was doing before 2007 and what strategy did the company adopt to treat it? (10 Marks)
b. As Fujitsu marketing manager, give some recommendations about the way the company should develop its marketing campaign based on the elements of the marketing mix. (10 Marks)
Word count: 350 words
Question 2: (40 Marks)
a. Explain the three main marketing strategies applied by companies in order to gain competitive advantage in the current dynamic environment. (15 Marks)
b. How did Fujitsu apply segmentation among the marketing strategies explained in part (a) of question 2? (10 Marks)
c. Explain the Five steps used by Fujitsu to identify attractive companies within each industry. (15 Marks)
Word count: 350 words.
Question 3: (20 Marks)
Name and describe the elements of the company’s microenvironment factors illustrating the importance of each one. (20 Marks)
Word count: 300 words
Question 4: (20 Marks)
How did you decide on the college or university you are currently attending? Based on BE200 material and on your own experience describe the factors that influenced your decision and the decision-making process you followed.
Word count: 200 words
What is the mistake Fujitsu was doing before 2007 and what strategy did the company adopt to treat it? (10 Marks)
As Fujitsu marketing manager, give some recommendations about the way the company should develop its marketing campaign based on the elements of the marketing mix. (10 Marks)

Explain the three main marketing strategies applied by companies in order to gain competitive advantage in the current dynamic environment. (15 Marks)
How did Fujitsu apply segmentation among the marketing strategies explained in part (a) of question 2? (10 Marks)
Explain the Five steps used by Fujitsu to identify attractive companies within each industry. (15 Marks)
Case Study: How Fujitsu Services Uses Segmentation to Prioritize Sales Opportunities
In 2007, Fujitsu, a world leading IT Services Company, realized that it was spreading its attention too thinly across the U.K. market. It knew that there were existing and potential customers that were worth a more focused selling effort, but it was not sure where to apply the resources to get the most payback (profit).


_________________
الإجــابة النمــوذجية
----------------------

[عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الإجابة النموذجية ، للتسجيل اضغط هنا] || الكاتب: [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الإجابة النموذجية ، للتسجيل اضغط هنا] || المصدر: [عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الإجابة النموذجية ، للتسجيل اضغط هنا]






خدمات مجانية – حلول واجبات الجامعة العربية المفتوحة
لجميع تخصصات الجامعة ولجميع فروع الجامعة
حلول واجبات – مشاريع تخرج – ملخصات هامة
http://academy.123.st/
Mobile: 00966597837185  or 0597837185
Watsapp: 00966597837185

a_al_shora@hotmail.com
حلول مضمونة وغير مكررة وغير متشابهة لجميع واجبات الجامعة
متوفرمدرسين ومدرسات لجميع المواد والتخصصات
KSA-Kuwait-Bahrain-Oman-Jordon-Lebanon-Egypt
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://academy.123.st
 
حل واجب BE200 مهندس احمد 0597837185 ~ 00966597837185
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
خدمات طلاب الجامعة العربية المفتوحة 00966597837185 كافة التخصصات :: حلول الواجبات 00966597837185-
انتقل الى: